Uniwersum

Deiran oraz Alteiran

Deiran — szklane Miasto Snów i nowych perspektyw. W Deiranie można spotkać cały przekrój ekonomiczno-społeczny — od eleganckich, drogich willi i pól golfowych na południu, przez uniwersyteckie miasteczka na wschodnim wybrzeżu tuż obok doków, dzielnice smukłych wieżowców poprzeplatanych biurowcami bądź aleje pełne biznesmenów i domów maklerskich, kończąc na podupadającej, industrialnej północy, będącej także miejscem wojskowych baz Deiranu.

Jako że większość społeczeństwa właśnie tam mieszka, w Deiranie widać cały przekrój kulturowy oraz rasowy Vannidorczyków. Ludzie, zmiennokształtni, przeklęci i wyklęci — każdy znajdzie swoje miejsce w wiecznie żywym i ciągle rozwijającym się Nowym Mieście. Nawet jeśli magiczni mieszkańcy raczej kierują się bardziej ku Alteiranowi, nazywanego potocznie Starówką, zabierają mistyczne arkana ze sobą i kryją je za dawnymi murami, młoda krew znajduje swoje kreatywne ujścia w technologii bądź, nierzadko, w nielegalnie stosowanych czarach czy klątwach.

Chociaż ulic pilnują jednostki policji bądź patrole Inspektoratu Magicznego, na niektóre ulice czy nawet całe dzielnice ryzykownym jest zapuszczać się po zachodzie słońca. Ogólna dostępność broni, nawet pomimo wymogu posiadania na nią zezwolenia, obecność organizacji przestępczych czy po prostu ludzi wyjętych spod prawa tworzy ryzykowną mieszankę, której efekty co jakiś czas widać w wiadomościach na mediach społecznościowych lub w raportach w telewizji.

Alteiran — stare Miasto bądź Starówka. Po prawdzie jest to jedna z dzielnic Deiranu, znajdująca się na otoczonej wodą wyspie w zachodniej części miasta. Dostęp do niej jest ograniczony dwojako — po pierwsze, jedynym ze sposobów na dotarcie tam jest Most Tysiącletni, wybudowany kilka caratów temu z okazji tysięcznej rocznicy istnienia Vannidoru. Po drugie, wejście na teren Starówki jest ograniczony dla zmotoryzowanych mieszkańców, wymagając od nich porzucenia pojazdów na rzecz pieszej podróży między całkiem urokliwymi budynkami, a także część regionów samego Alteiranu jest niedostępna dla obywateli bez odpowiedniego zezwolenia. 

W Starówce kontrola straży jest wzmożona, a przejawy wszelkich podejrzanych zachowań są od razu weryfikowane z rzeczywistym stanem rzeczy. Wniesienie broni, niebezpiecznej technologii czy nawet alkoholu może skończyć się aresztem lub przynajmniej grzywną. Stąd, niewiele osób spoza uprzywilejowanego „jednego procenta” bądź grupy pracowników obecnych tam ośrodków władzy, udaje się do Alteiranu bez wyraźnego powodu.

Aczkolwiek, jest czego żałować. Alteiran jest pełen zabytkowych gmachów, pałacyków lub posągów, a parki bądź ogrody zapierają dech w piersiach turystom czy nawet samym mieszkańcom, chociaż częściowo nadrabiając doświadczeniami nieco nieprzystępną atmosferę miejsca. Takiego zdania na pewno jest większość studentów Alteirański Uniwersytet Magiczny, którego kompleks znajduje się także właśnie w Alteiranie.

Państwa Ościenne

Imperium Shikantoi — państwo, które leży na terenach między Oceanem Złotym a górskim łańcuchem Kiyobi, którego białe szczyty odgradzają Imperium od reszty kontynentu jak kły wielkiej bestii. Słynie z mnogości wszelkiego rodzaju istot, zarówno namacalnych, jak i tych bardziej duchowych, oraz największej marynarki.

Felsbach — najmniejsze państwo spośród tych na kontynencie. Wciśnięte między zachodnią granicę Cesarstwa Vannidoru a rozległego sąsiada Madkiwe. Pomimo niewielkich rozmiarów, króluje w rozwoju technologicznym głównie z powodu dostępu do dużej ilości naturalnych złóż takich jak krzem bądź nafta.

Reyana — tak naprawdę jest to zbiór wysp, które postanowiły zebrać się pod jednym sztandarem i nazwą. Składa się z czterech głównych wysp na południu kontynentu, jak i mniejszych wysepek, jakie są niekiedy liczone w setkach. Jest częstym miejscem docelowym wakacyjnych wyjazdów Vannidorczyków ze względu na klimat oraz przepiękne, złociste plaże.

Syndykat Larvik — nie jest to o tyle państwo sąsiadujące z Vannidorem, co mu przeciwległe. Znajduje się ono na sąsiednim kontynencie, jednak nierzadko dało już Cesarstwu w kość swoją obecnością na międzynarodowych wodach czy zwykłymi przechwałkami na temat coraz to nowszych kolonii bądź terenów. Dawniej pomiędzy państwami dochodziło do potyczek, a nawet wojenek, jednak na ten moment trwają we względnym pokoju.

Madkiwe —  Państwo, które ułożyło się na zachodnim brzegu kontynentu, a konkretniej - wzdłuż prawie całej tamtejszej linii brzegowej. Z racji specyficznego klimatu, jak i wysokich gór, duża część Madkiwe nie jest zamieszkana, a większość mieszkańców uciekła na południe, tam rozwijając swoje gęsto zaludnione miasta oraz barwną, magiczną kulturę.

 Organizacje rządowe

W Vannidorze funkcjonują cztery rodzaje służb, które odpowiadają za bezpieczeństwo obywateli oraz państwa.
Policja podstawowe służby dbające o porządek. Ich głównym zadaniem jest eliminowanie przestępczości kryjącej się w mieście. Priorytetem policji jest ochrona obywateli, dlatego wszelkie większe wydarzenia są przez nią monitorowane i kontrolowane. Służby dbają o bezpieczeństwo i starają się przewidywać sytuacje, które mogą zagrozić Carowi lub mieszkańcom państwa. Obecnym komendantem policji w Deiranie jest Roger Roth. Odkąd sprawuje pieczę nad policją, w Deiranie oraz Alteiranie przestępczość ma bardzo niski wskaźnik.
W szeregi policji mogą wstąpić osoby magiczne oraz niemagiczne po ukończeniu szkoły policyjnej.

V Oddział Specjalnego Przeznaczenia Jego Carskiej Mości — „Vipers”  jednostka specjalna wyznaczona do kontrolowania występowania, liczebności i zachowań magicznych bestii. W jej szeregach spotkać można najlepszych łowców w kraju, a niektóre z ich nazwisk wywołują gęsią skórkę u potworów, które podstępem kamuflują się w społeczeństwie, zamierzając mu szkodzić. Jednostka powołana została w 2023 roku, gdy doszło do jednej z największych tragedii w historii Deiranu wywołanej przez bunt magicznych bestii. Sprawcy uśmiercili wówczas kilku kluczowych polityków aparatu państwowego. Od tego czasu policja wraz z wojskiem wspólnie sprawują pieczę nad Vipers. W szeregi oddziału można wstąpić na dwa sposoby: awansując z policji bądź armii lub będąc wyróżniającym się łowcą, który został indywidualnie powołany przez służby. Ich szeregi są zasilane przez licencjonowane osoby magiczne i niemagiczne. Obecnie głównodowodzącym w Vipers jest Dan Ramsey.

Carska Armia najważniejsze siły zbrojne państwa odpowiadające za bezpieczeństwo zewnętrzne. W przypadku konfliktu zbrojnego zapewniają ochronę obywatelom. Krajowe wojsko posiada nowoczesny sprzęt, które daje mu militarną przewagę nad sąsiadami. Główna jednostka wojskowa stacjonuje na obrzeżach Deiranu. Chroniona jest przed swoimi sąsiadami specjalnymi zaporami, które uniemożliwiają wgląd w ich sprzęt i rozkład budynków. Wojskowi składają się zarówno z magicznych, jaki i niemagicznych osób. Aby zostać zwerbowanym, należy przejść kilka etapów. Obejmują one: spełnienie określonych wymagań, wywiad i przystąpienie do oficjalnego procesu rekrutacji oraz ukończenie odpowiedniego szkolenia wojskowego. Obecnym generałem jest Tom Sharp.

Inspektorat Magiczny — Czy twój sąsiad używa magii bez zezwolenia? Czy dziecko zmiennokształtnych z twojego ogródka wyje po nocach? A może po prostu chcesz wykonać obowiązek każdego dobrego obywatela i zgłosić donos jakiegokolwiek innego rodzaju? Urzędnicy Inspektoratu Magicznego są do twojej dyspozycji. Od dawna są w świadomości społecznej obywateli Vannidoru, nierzadko stojąc na równi z Oddziałami Specjalnymi bądź Carską Armią. Pilnują porządku i przestrzegania magicznych zasad, nie bojąc się wyegzekwować prawo gdy sytuacja tego wymaga.  Aktualną Naczelną Inspektor jest Varsha Mohta.

Inne miejsca w Deiranie

Kawiarnia „Rysi Jeleń” — skromna kawiarnia z długoletnią historią. Najbardziej rozpoznawalna kawiarnia w całym Vannidorze. Słynie z dobrej kawy i przepysznych ciast. Kawiarnia od lat kojarzona jest z delikatnym zapachem kawy, który rozbudza nawet najbardziej zmęczone umysły. Charakterystycznym wystrojem lokalu są Ryś oraz Jeleń jako główny, rozpoznawalny znak w logu, które miało pokazać, że zgoda i harmonia to najlepsza droga do zachowania pokoju i równowagi. Właścicielami kawiarni jest rodzina Lopez, którzy z pokolenia na pokolenie przekazują swoją kawiarnię swoim dzieciom. Choć jest szacowana na kilka milionów koron, sam twórca Rysiego Jelenia nigdy nie wyraził zgody na sprzedaż kawiarni. Do dzisiaj podtrzymywana jest rodzinna, tajemnicza tradycja parzenia kawy, którą polubią nawet osoby, które za kawą szczególnie nie przepadają.

Bar „Wilczy Ryś” — najbardziej znana sieć w całym Deiranie. Miejsce słynie z nowoczesnego wyglądu, barmani serwują tutaj najlepsze drinki, a przynajmniej takie chodzą pogłoski wśród mieszkańców. Można znaleźć tu najróżniejsze trunki, a ceny wcale nie są tak wysokie, jak mogłoby się wydawać. Jest to miejsce spotkań dla każdego. W barze zawsze pachnie rześko, nie czuć nieprzyjemnej woni alkoholu. W tle leci muzyka, idealnie dobrana do pogody panującej za oknem.

Bank Olsena — główna instytucja finansowa w Vannidorze. Olsen istnieje od lat, a sama nazwa banku pochodzi od nazwiska założyciela, który był goblinem. Głównymi pracownikami banku są krasnoludy oraz gobliny, ale znajdą się tutaj również pracownicy innych ras, choć jest ich znacznie mniej. Każdy rachunek u Olsena jest prowadzony z niezwykłą starannością i dokładnością. Pracownicy trzymają się ustalonych zasad instytucji, a każdy dług jest rozliczany co do orena.

Inne miejsca w Alteiranie

Alteirański Uniwersytet Magiczny pod Patronatem Cara Stanislausa Rozgovelića (AUM) — elitarna, wyższa szkoła magii pod patronatem cara. Potencjalni kandydaci na studentów i przyszłych czarodziejów przechodzą surową rekrutację i przeważnie pochodzą z najświetniejszych rodzin w mieście. Poziom nauczania jest równie wysoki, co pobierane przez uczelnię czesne. Kadra nauczycielska składa się z prominentnych nazwisk wysoce zasłużonych i wybitnych profesorów sztuki magicznej. Nie każdemu udaje się ukończyć edukację i zostać licencjonowanym czarodziejem, ale tych, którzy tego dokonają, czeka świetlana przyszłość, uprzywilejowana pozycja, ogromne możliwości i wysokie zarobki.

Pałac Różany — pałac carski. Znajdujący się na terenie Alteiranu, w oddalonej od głównych ośrodków władzy części dzielnicy Pałac Różany jest często widoczny na wszelkiego rodzaju pocztówkach czy obrazach z miasta. Pałac ten bowiem stanowi swojego rodzaju symbol wielkości i dobrobytu, którym cieszy się Deiran, a w większej skali — całe Cesarstwo. Tam właśnie rezyduje miłościwie panujący Car, chociaż niektórzy twierdzą, że to tylko przykrywka, gdyż samego władcę trudno jest spotkać czy to w budynku, czy to w pięknych przypałacowych ogrodach.

Fontanna Sabriny Ebeling — fontanna z pomnikiem jednej z najwybitniejszych absolwentek Alteirańskiego Uniwersytetu Magicznego. Podobno spełnia życzenia, ale na swój sposób i tylko te, które się jej spodobają.

Park Carski  — ulokowany w sąsiedztwie uniwersytetu magicznego. Słynie z malowniczych alejek. Znaleźć w nim można także postój dorożek, liczne popiersia cara czy wybitnych absolwentów szkoły magii, stawy z łabędziami, altany (chętnie okupowane przez uczących się młodych czarodziejów), ławki i kamienne stoły do szachów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz